A Valve kifejlesztett egy techonlógiát melynek segítségével sokkal nagyobb képernyőfelbontásban és sokkal több ellenséggel a pályán lehet élvezni a játékot. 2010-ben reméljük kijönnek már olyan kártyák amivel a játékot lehet 640*480-ban futtatni, minimális vagy esetlen 2010 végefelé köztepes grafikai beállításokkal.
Nos, ha elkészül a Circus Maximus renderer, kicsit "Avi"-s, vagyis tömörített, kódolt videósan fog kinézni a kép, de akár 1024*756-os felbontásban ugyanannyi FPS-t lehet elérni mint 640*480-ban. A fejleszők szerint a grafikai romlás ahhoz hasonló mint amit a YouTube-on lehet látni, természetesen FullHD (1080p) grafikai minőségben. Meg kell hagyni hogy azért a YouTube-on a gameplay videók nem olyanok mintha reálba futtatnánk egy játékot, tehát grafikai romlás lesz, reméljük csak elhanyagolható.
Például Nem HD-ba hanem normál minőségbe, így rontaná a grafikát a Circus Maximum: https://www.youtube.com/watch?v=RPwO_NWCeYA
Viszont ekkora grafikai romlással akár 1280*1024 felbontásba is mehetne a játék!
Van egy jó és egy rossz hírem.
Előbb legyünk túl a rossz híren.. Csak NVidia kártyákhoz lesz (egyelőre legalábbis) optimalizálva a játék. Látván, hogy a Source Engine 2 annyira gépzabáló hogy még az Nvidia optimalizált csúcskategóriás kártyáin is alig lehet játszani, akkor mi lenne az Ati optimalizáltalan kártyáival? Aki mégis Ati-s lesz egy új technológia, software-speeding, majd írok róla, azzal esetleg lehet Ati-n játszani.
A jó hír az hogy nagyon optimaizálják a Circus Maximum renderert (ez egy bővítmény a Source Engine 2-höz) hogy az Nvidia SLI kártyáit tökéletesen ki tudja használni.
Kettő darab Nvidia csúcsszuper kártyával mondjuk kettő NVidia GTX 285-ös kártyával. Drága mulatság lesz, készüljetek. Egy darab ilyen kártya, ha nagyon jó helyen vesszük 90 ezer forint. Kettő tehát az 180 ezer forint. Na de ehhez kell egy Intel Corei7-is, ami mondjuk 200ezer.. Kb. 450-500ezerből ki lehet hozni egy mai csúcsszuper gépet, nézzük hogy teljesít a Half Life 2 Episode Three!
Episode 3, 1 videókártya (Nvidia GTX 295), nincs cirus maximus
640*480 | 19,6 (fps) |
800*600 | 12,2 |
1024*756 | 8,1 |
1280*1024 | 5,2 |
1920*1080 | 3,4 |
Episode 3, 1 videókártya (Nvidia GTX 295), van circus maximum (maximum performance)
640*480 | 48 (fps) |
800*600 | 43 |
1024*756 | 37 |
1280*1024 | 35 |
1920*1080 | 31 |
A Circus Maximust úgy csinálták hogy be lehessen állítani a sebesságet, mennyire gyorsítson.. Viszont ha kevés az FPS még gyorsabb renderelést választ. Ezért 640*480-ra átváltunk 800*600 akkor 800*600-ban még jobban maszatólodik a kép, ez az FPS megóvása érdekében vezették be, cél a játszhatóság.
Episode 3, 2 SLI videókártya (Nvidia GTX 295), nincs cirus maximus
640*480 | 35 (fps) |
800*600 | 23 |
1024*756 | 14 |
1280*1024 | 11 |
1920*1080 | 5 |
Ez bizony elszomorító teljesítmény.. Kiadtunk 180 ezer forintot videókártyára is ennyit tudnak.. Nade itt a Circus Maximus, extrém SLI támogatással, nézzük mi fog kisülni belőle:
Episode 3, 2 SLI videókártya (Nvidia GTX 295), van cirus maximus (maximum performance)
640*480 | 96 (fps) CPU LIMIT! |
800*600 | 96 CPU LIMIT |
1024*756 | 65 |
1280*1024 | 60 |
1920*1080 | 56 |
Miután 60 alá megy az FPS a Circus Maximus bekapcsol mégjobb elmosással, kicsit megint jobban romlik a kép ettől de ennek eredményeképpen csupán 4 FPS-t romlott a sebesség 1280*1024-ról 1920*1080-ra átváltva.. Pedig majd 25%-al több pixelt kell kifesteni a kártyának!
Valóban, a Circus Maximus igéretes fejlesztés lesz, ha elkészül.
A már bemutatott Source Engine 2 által renderelt képet bemutatom hogyan romolhat kb. Az első a jó, Circus nélkül renderelt, másik a gyorsított circussal renderelt kép: